Els càmpings i els establiments de turisme rural lideren el creixement percentual de la demanda turística el juliol

05/09/2023 - 12:00h

S’actualitzen les dades seguiment de l’activitat turística a la Destinació Barcelona - Edició Juliol 2023

El juliol de 2023, lactivitat turística a la Destinació Barcelona va tornar a créixer degut a l'estacionalitat inherent del turisme, de manera que els principals indicadors d'allojament i demanda turística es van tornar a situar per sobre del mes anterior.

 

Aquests són els indicadors clau de juliol:

  • El número de places operatives en allotjament turístic va augmentar lleugerament respecte al mes anterior en el conjunt de la Destinació Barcelona, amb una mitjana de gairebé de 180.000 places disponibles, pràcticament al mateix nivell que el mateix període de 2019.
  • Les pernoctacions es van incrementar un +20,1% intermensual en el conjunt de la Destinació, també per efecte de l'estacionalitat, igualant els registres de juliol de 2019. D'aquesta manera, les nits van créixer en totes les tipologies d'allotjament respecte al mes de juny: càmpings (+69,1%), turisme rural (+62,9%), establiments hotelers (+17,4%) i HUTS de Barcelona ciutat (+9,3%). 
  • L'estada mitjana a Barcelona ciutat (3,1 nits) va continuar registrant valors superiors als d'abans de la pandèmia (+0,3 nits Var. Jul23/Jul19). A Barcelona regió, tot i que la duració de l'estada (3,4 nits) va augmentar respecte al mes anterior, es va situar per sota del mateix mes de 2019 (-0,3 nits).
  • A l’Aeroport de Barcelona es van registrar quasi 5 milions de passatgers (+10,6% intermensual). Tot i així, el trànsit aeri es va mantenir per sota de les xifres prepandèmiques, amb un -7,9% de variació respecte al mateix període de 2019.
  • Al Port de Barcelona, els passatgers de creuers van tornar a créixer respecte al mes anterior (+17,4%) i a superar als del mateix període de 2019 (+25,0%). Per altra banda, els passatgers de ferris també van experimentar un augment destacable respecte a juny (+62,3%), superant de nou els de juliol de 2019 (+28,0%).
  • El turista domèstic va incrementar la seva proporció als establiments hotelers de la ciutat de Barcelona (18,0% de quota i +0,6pp intermensual), motivat per un creixement de les seves arribades del +17,1% en només un mes. El primer mercat internacional va continuar sent els Estats Units (14,9% de quota), seguit del Regne Unit (7,9%) i França (7,1%). A Barcelona regió, en canvi, la proporció de turisme domèstic es va reduir lleugerament (-1,8pp), malgrat doblar la proporció de Barcelona ciutat (37,8%).
  • La despesa mitjana durant l'estada de la Destinació va ser de 66,0€, 4€ per sota del mes anterior però per sobre del mateix període de 2019 (+10,5%). A Barcelona ciutat es va continuar registrant una despesa superior a la de Barcelona regió (82,4€ vs 40,5€). En qualsevol cas, la partida en la que més diners es van destinar va continuar sent la de menjar i beguda, seguida de la despesa en compres de roba, calçat, souvenirs i efectes personals.
  • La proporció d'ingressos amb targeta bancària provinent de targetes internacionals ha crescut fins al 30% durant l'estiu de 2023 als comerços de Barcelona ciutat.
  • L’atur registrat a l’activitat turística va continuar per sota dels nivells prepandèmics en el conjunt de la Destinació (-15,2%). Malgrat això, la nova contractació va decréixer intermensualment, en especial la indefinida (-18,8%), que per primer cop des d'inicis de 2023, es va situar per sota de la temporal.

_________________________________________

Amb l’anàlisi de les diferents àrees temàtiques, que ofereixen una visió transversal i conjuntural del sector turístic, l’Observatori del Turisme a Barcelona actualitza les dades de seguiment de l’activitat i complementa així l’informe mensual del perfil del turista a la Destinació Barcelona. Totes les dades es poden consultar per les tres àrees geogràfiques de treball habituals: Barcelona ciutat, Barcelona regió i Destinació Barcelona.

 

Consulta l'informe interactiu:

Comparteix:

Notícies relacionades