41,5 anys, de vacances i acompanyat de la parella: el perfil típic del turista domèstic a la Destinació Barcelona.

09/02/2021 - 10:30h

L’Observatori del Turisme a Barcelona completa la sèrie d’anàlisi del mercat nacional a la Destinació Barcelona

  • El perfil típic del turista espanyol a la Destinació Barcelona és el d’una persona de 41,5 anys, amb estudis universitaris, que viatja en parella, per motius d’oci i arriba en vehicle propi.
  • El canal de contractació directa és el canal més utilitzat a l’hora de reservar tant el transport com l’allotjament.
  • Els aspectes que més valora de la destinació són el caràcter i l’amabilitat de la gent, l’allotjament, la seguretat ciutadana i la restauració.
  • El menjar i la beguda és la partida on més recursos destina la despesa durant la seva estada.

L’Observatori del Turisme a Barcelona culmina l’anàlisi del turista espanyol a la Destinació Barcelona amb la publicació del darrer informe del mercat nacional a la Destinació Barcelona  que complementa el de Barcelona ciutat i el de Barcelona regió.

El perfil típic de turista nacional a la Destinació Barcelona és el d’una persona de 41,5 anys, amb estudis universitaris (50,8%), que treballa com a assalariada (64,0%), viatja en parella (42,6%) o en solitari (29,8%), per motius d’oci (53,2%) i que ha arribat a la seva destinació majoritàriament en vehicle privat (46,8%), tot i que cal recordar que, a Barcelona ciutat, la majoria arriba en tren (42,7%).

A l’hora de planificar el viatge a la Destinació Barcelona, el turista domèstic es guia tant per la informació que troba en pàgines web com per la informació facilitada pels seus amics i familiars. La compra del transport d’arribada la realitza majoritàriament a través de la web de la companyia i la contractació de l’allotjament la fa principalment a través d'intermediaris online, essent Booking el més popular.

Pel que fa a l’allotjament escollit, el 51,1% dels turistes nacionals a la destinació s’allotgen en hotels, seguits dels que ho fan en cases d’amics i familiars (19,2%) i càmpings (13,4%). La seva estada mitjana se situa en 4 nits, lleugerament per sobre de la mitjana registrada per part del turisme domèstic a tot el territori espanyol el 2019, de 3,7 nits.

A la Destinació de Barcelona, el turista espanyol se sent atret pel caràcter i l’amabilitat de la gent, l’allotjament, la seguretat ciutadana i la restauració.

Finalment, el mercat nacional destina més de la meitat de la seva despesa durant l’estada a la Destinació Barcelona en menjar i beguda i la resta es distribueix, en aquest ordre, en compres, en entreteniment i transport intern. D’aquesta manera, la despesa per persona i nit és de 45,9€, xifra que se situa per sota de la mitjana de la despesa de tots els turistes a la destinació (69,9€).

Per a més informació, consulta l'informe de resultats del mercat nacional a la Destinació Barcelona.

 

Comparteix:

Notícies relacionades