El caràcter, l’amabilitat de la gent i l’entorn natural, el que més atreu al turista domèstic dels municipis de Barcelona regió

19/01/2021 - 14:00h

L’Observatori del Turisme a Barcelona analitza el mercat nacional a Barcelona regió

  • El perfil típic del turista espanyol a Barcelona regió és el d’una persona de 44,3 anys, amb estudis universitaris, que viatja en parella per motius d’oci i arriba en vehicle propi.
  • El canal de contractació directa és el canal més utilitzat a l’hora de reservar tant transport com allotjament.
  • Els aspectes que més valora de la regió són el caràcter i l’amabilitat de la gent, l’entorn natural, l’allotjament i la seguretat ciutadana.
  • El menjar i la beguda és la partida on més recursos destina la despesa durant la seva estada.

L’Observatori del Turisme a Barcelona presentava fa unes setmanes l’informe sobre el mercat nacional, on es definien totes les variables contextuals i s’especificava el perfil i hàbits d’aquest turista a Barcelona ciutat.

Ara, l’OTB el complementa amb un informe que posa el focus en el perfil tipus del turista espanyol a Barcelona regió: una persona de 44,3 anys, amb estudis universitaris (47,1%), que treballa com a assalariada (67,8%), viatja en parella (51,5%) o en família (27,6%), per motius d’oci (57,7%) i que ha arribat a la seva destinació majoritàriament en vehicle privat (68,2%). D’aquesta manera, el turista espanyol de Barcelona regió viatja més en família i en vehicle privat que el que visita Barcelona ciutat.

A l’hora de planificar el viatge a Barcelona regió, el turista domèstic es comporta de la mateixa manera que el que vista Barcelona ciutat: es guia tant per la informació que troba en pàgines web com per la informació facilitada pels seus amics i familiars. També, coincideix en que la compra del transport d’arribada la realitza majoritàriament a través de la web de la companyia i que la contractació de l’allotjament la fa principalment a través d'intermediaris online, essent Booking el més popular.

Pel que fa a l’allotjament escollit, el 58,0% dels turistes nacionals a la regió s’allotgen en hotels, seguits dels que ho fan en càmpings (22,5%). La seva estada mitjana se situa en 4,1 nits, lleugerament per sobre de la mitjana registrada per part del turisme domèstic a tot el territori espanyol el 2019, de 3,7 nits.

A Barcelona regió, el turista espanyol se sent atret pel caràcter i l’amabilitat de la gent, l’entorn natural, l’allotjament i la seguretat ciutadana i acostuma a realitzar passejades tranquil·les per relaxar-se (76,4%) i anar a restaurants (68,7%) durant la seva estada.

Finalment, el mercat nacional destina més de la meitat de la seva despesa durant l’estada a Barcelona regió en menjar i beguda i la resta es distribueix, en aquest ordre, en compres, transport intern i en entreteniment. D’aquesta manera, la despesa per persona i nit és de 33,5€, xifra que se situa per sota de la mitjana de la despesa de tots els turistes a la regió (44,1€).

Per a més informació, consulta l'informe de resultats del mercat nacional a Barcelona regió.

 

Comparteix:

Notícies relacionades