Per primer cop el turista contracta l’allotjament majoritàriament a través d’OTAs

13/04/2023 - 12:00h

L'OTB publica l’informe de resultats de l'Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona 2022

A continuació, L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió presenta les principals conclusions de l’informe, segons els diferents apartats que corresponen als objectius específics de l’estudi.

 

Perfil sociodemogràfic

  • Perfil del turista: El 2022, el perfil tipus que ha visitat la Destinació Barcelona ha estat un home (63,7%) de 37,6 anys, amb estudis universitaris (67,1%) i que treballa com a assalariat (64,8%).
  • Procedència: Tot i que el mercat internacional, ha liderat el rànquing d’origen dels turistes de la Destinació Barcelona (69,9%), encara podem observar com la seva quota de mercat continua sent inferior a la dels anys anteriors a la pandèmia (-7,5pp Var.22/19). Cal Destacar a França i Regne Unit com els dos països internacionals amb més visitants a la Destinació Barcelona.

 

Característiques de l’estada

  • Estada mitjana: A la Destinació Barcelona, l'estada mitjana s’ha situat en 4,9 dies, dades molt similars a les dels últims 5 anys.
  • Tipologia: Igual que en anys anteriors, més de la meitat dels turistes s’han allotjat en un hotel (59,9%), sobretot en els de quatre estrelles (54,2%), seguit de les cases d'amics i familiars (12,3%), dels habitatges d’ús turístics (HUTs) (9,0%) i dels albergs juvenils (8,8%).

 

Motiu i característiques del viatge

  • Motiu de viatge: La major part dels turistes que han visitat la Destinació Barcelona ho han fet, un any més, per oci (67,7%). Cal destacar que els viatgers professionals (18,7%), tot i perdre quota de mercat respecte als anys pre-pandèmics, recuperen la segona posició quant a motiu de viatge perduda durant els anys de pandèmia.
  • Repetibilitat: Després de dos anys marcats per les restriccions de mobilitat derivades per la Covid-19, el 2022 s’ha produït un augment d’un 30,4% del número dels turistes que visiten per primera vegada el municipi en el qual s’han allotjat (49,7%), assolint d’aquesta manera un perfil molt similar al que teníem en els anys pre-pandèmics (-1,2pp Var.22/19).
  • Grup de viatge i acompanyants: Gairebé el 75% dels visitants ho han fet acompanyats, majoritàriament amb parella (43,6%) o amb amics (14,6%). La mitjana d'aquests grups s’ha situat en 3,4.

 

Planificació del viatge

  • Destinacions alternatives: Tot i que cada vegada més turistes contemplen destinacions alternatives a l’hora de planificar el seu viatge, el 63,0% dels turistes continuen sense contemplar cap destinació alternativa a la Destinació Barcelona.
  • Fonts d’informació: La majoria d’aquests turistes continuen guiant-se tant per la informació que troben en pàgines web (56,2%) com per la informació facilitada pels seus amics i familiars (28,3%). 
  • Transport d’arribada: Tot i no arribar a valors de 2019 (-7,0pp Var.22/19), l'avió s’ha posicionat com el transport més utilitzat per arribar a la Destinació Barcelona (62,8%), seguit del vehicle privat (22,3%) i del tren (10,7%).
  • Canal de contractació: La compra del transport d’arribada s’ha realitzat, un any més, majoritàriament a través de la web de la companyia (64,6%), mentre que la contractació de l’allotjament s’ha realitzat principalment per primera vegada en tota la sèrie a través d’OTAs (agències de viatge online) (45,7%).
  • Anticipació de la reserva: Tot i que els turistes que visiten la Destinació Barcelona ja no contracten el viatge amb tan poca antelació com en els anys de pandèmia, el 31,4% encara ho continua fent durant l’última setmana o l’últim dia abans de viatjar.

 

Despesa

  • Despesa mitjana: La despesa mitjana de tot el viatge per turista durant l’any 2022 ha estat la més elevada dels últims 5 anys amb un valor de 882,5 €, distribuïts en 304,0 € en transport d’anada i tornada, 286,6 € en allotjament - 63,9 € per persona i dia - i 291,9 € en altres despeses - 67,3 € per persona i nit -. Cal destacar que els turistes nord-americans continuen destinant una despesa mitjana superior a la resta.
  • Desglossament de la Despesa: El turista segueix destinant, un any més, la meitat de la seva despesa durant l’estada en menjar i beguda i distribuint la resta, en aquest ordre, en entreteniment, en compres i en transport intern.

 

Activitats realitzades i transport intern

  • Activitats realitzades: Igual que en anys anteriors, anar a restaurants (89,5%) i realitzar passejades tranquil·les per relaxar-se (86,9%) són les activitats més realitzades pels turistes durant la seva estada a la Destinació Barcelona.
  • Transport intern: El 59,0% dels turistes ha optat per desplaçar-se a peu per dintre del municipi, el 38,1%, en metro, el 23,4%, en taxi i el 20,0%, en autobús, essent a peu la principal forma de desplaçament en el 47,7% dels casos.

 

Excursions

  • Excursions realitzades: El 21,2% han fet alguna excursió fora del municipi de pernoctació, sent Barcelona ciutat el principal destí d’aquestes excursions (9,7%).
  • Transport de l’excursió: El cotxe privat (33,0%) i el tren de rodalies (26,0%) són, un any més, els transports més utilitzats per realitzar aquestes excursions.
  • Motiu de l’excursió: Les visites per turisme (67,7%), les visites a amics i familiars (7,5%) i les reunions professionals o altres feines o reunions (7,2%) són els principals motius de la realització d’aquestes excursions.

 

Altres aspectes de la Destinació

  • Valoració del municipi: El turista que visita la Destinació Barcelona se sent principalment atret pel caràcter i l’amabilitat de la gent (8,6), pel clima (8,5), pel transport públic (8,4), per la restauració (8,4) i per la gastronomia (8,4) i continua valorant molt positivament el conjunt d’aquest municipi de destinació (8,6).
  • Seguretat ciutadana: Només l’1,9% dels turistes allotjats a la Destinació Barcelona han sofert un delicte o intent de delicte durant la seva estada al municipi de destinació.
  • Sostenibilitat: El 30,5% dels turistes que ens visiten estarien disposats a pagar un sobrecost superior al 10% per un servei sostenible.
  • Destinacions Europees: El 27,8% dels turistes que visiten la Destinació Barcelona han pernoctat en una altra destinació Europea durant el seu viatge.

_______________________________________________________________________________________________

L'enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona 2022 s’ha dut a terme a 10.114 visitants de 18 anys i més que han pernoctat a la Destinació Barcelona en els mesos de gener a desembre de 2022 en qualsevol tipus d’allotjament que no siguin una segona residència o un creuer, amb l’objectiu de conèixer millor el perfil i hàbits dels viatgers durant la seva estada a la Destinació Barcelona.

 

Més informació: Informe de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona 2022

Comparteix:

Notícies relacionades