El patrimoni cultural, el més ben valorat de Barcelona pels turistes a internet

02/11/2018 - 13:15h

Les opinions a internet sobre elements patrimonials obtenen un 8’92 de valoració, representen el 67% de les valoracions en aquest àmbit i ja són 2 de cada 3 opinions de turistes relatives al total dels atractius de la destinació Barcelona.

  • Les opinions a internet sobre elements patrimonials obtenen un 8’92 de valoració, representen el 67% de les valoracions en aquest àmbit i ja són 2 de cada 3 opinions de turistes relatives al total dels atractius de la destinació Barcelona.
  • Aquestes dades es desprenen de l’Índex de Reputació Online iRON 2018, elaborat a través de l’Observatori del Turisme a Barcelona (OTB), que ha analitzat per primer cop més de 4 milions d’opinions online per a més de 15.000 recursos turístics de la ciutat, localitzats a les principals plataformes a internet.

Els i les turistes que opinen a internet recomanen Barcelona principalment pels seus recursos culturals. Aquesta és una de les principals conclusions que es desprenen de l’Índex de Reputació Online iRON 2018, que analitza per primer cop més de 4 milions d’opinions online per a més de 15.000 recursos turístics de la ciutat localitzats a les principals plataformes a internet, i que atorga una nota de 8’42 sobre 10 en global a la ciutat.

Entre les recomanacions d’atractius turístics sobresurten les recomanacions de recursos culturals, amb un 8’92 i que representen el 67% de les valoracions en aquest àmbit. Dins d’aquesta categoria, la Sagrada Família es col·loca com a top one, amb 150.000 opinions i un iRON del 9’37; i el Park Güell en segona posició, amb un iRON de 8’62 i prop de 100.000 opinions.

En concret, existeix una aportació rellevant del patrimoni modernista, que acumula més de 375.000 opinions, amb valoracions de clients molt satisfactòries. A més de la bona valoració de la Sagrada Família, altres enclaus modernistes com la Casa Batlló obtenen valoracions altes (9’26), o el Palau de la Música (9’41). Destaca també l’elevada valoració de museus com el Museu d’Història de la Ciutat, amb un iRON de 8’98; o el Cosmocaixa, amb un 9’22, i el MNAC amb un 9’13, aquests dos darrers acumulant en conjunt més de 20.000 opinions.

Juntament amb aquestes icones arquitectòniques i culturals, també obtenen una gran notorietat en volums d’opinions els principals espais urbans, com el barri del Gòtic, el Born o Ciutat Vella. Menció especial per al cas de la muntanya de Montjuïc, que amb més de 125.000 opinions d’usuaris relatives als seu atractius, representa una gran varietat de les dimensions de l’experiència turística a Barcelona, amb la seva diversitat de recursos museístics, arquitectònics, naturals o esportius, que en el seu conjunt reben una valoració de 8’71.

Barcelona, la 4a ciutat europea que més creix en valoracions a les xarxes

L’estudi iRON, confeccionat per l’Observatori de Turisme de Barcelona, reforça el sistema d’intel·ligència turística de l’Ajuntament de Barcelona, que compta amb més coneixement de l’experiència i la qualitat percebuda de la ciutat a partir dels continguts generats pels usuaris a Internet, majoritàriament visitants i turistes.

L’iRON monitoritza tres sectors: els atractius turístics, que a la ciutat obtenen un 8’91 de valoració; els allotjaments, amb un 8’24; i els restaurants, amb un 8’13.

Per fer-ho, s’han localitzat més de 4’2 milions de valoracions i recomanacions de turistes relatives a la seva “experiència Barcelona” com agregació de les opinions dels allotjaments, restaurants i atractius de la capital catalana. Aquest gran volum d’opinions dels usuaris ha experimentat un creixement del 28% entre 2017 i 2018, situant Barcelona en la 4a posició de les ciutats que més creixen en contingut general pels turistes, dins una comparativa amb les 10 principals destinacions urbanes d’Europa, i només superada per Madrid, Praga i Viena, amb increments que van del 35% al 29%.

L’Observatori del Turisme a Barcelona (OTB) està participat per l’Ajuntament de Barcelona, el consorci de Turisme de Barcelona i la Diputació de Barcelona, i ha realitzat el “Monitor de reputació online de Barcelona Ciutat 2018”, i una versió pel global de les comarques de Barcelona.

Consulta de l'informe: 

- Monitor de reputació turística online de Barcelona ciutat 2018

Redacció des de l’Ajuntament de Barcelona

Comparteix:

Notícies relacionades