Impacte del Covid-19 en el sector turístic. 24/04/20

24/04/2020 - 12:15h

9a edició de l'informe de seguiment de l'activitat turística

  1. Alemanya lidera a Europa el registre de recuperats per Covid-19 i comença el procés de desconfinament desescalat, mentre que als Estats Units, els infectats segueixen augmentant a un ritme elevat.

     
  2. La demanda internacional aèria a Barcelona per les properes setmanes cau entre el -70% i el -90% i la intercontinental se situa en el -65,3% aquest estiu.

     
  3. Quan acabi el confinament, 4 de cada 10 espanyols preveu fer una escapada o marxar de vacances. D’aquests, 8 de cada 10 es quedaran a l’Estat Espanyol. 1 de cada 4 catalans, visitarà Catalunya.

     
  4. La tendència de viatges dels diferents mercats emissors és molt similar, amb un especial interès pel turisme domèstic i en família, destinacions de platja i relax on la seguretat estigui garantida. Les reserves a última hora augmentaran, el pressupost disminuirà i es valorarà especialment la flexibilitat en les polítiques de cancel·lació.

     
  5. El Port de Barcelona va perdre un -76,9% de passatgers de creuers el mes de març, mentre que als establiments hotelers de Catalunya es va registrar un -68,6% de turistes i un -65,6% de pernoctacions. L’ocupació en places es va situar en el 27,0% (-25,4pp).

     
  6. La maduresa en les reserves de l’allotjament a Barcelona pels propers mesos continua baixa i la ràtio de cancel·lació segueix augmentant lentament setmana rere setmana.

     
  7. Les previsions d’Exceltur pel 2020 empitjoren i dibuixen un escenari amb un -81,4% del PIB turístic a Espanya.

     
  8. Tant el sector MICE com el de creuers tenen esperances de recuperar certa activitat l’últim trimestre de l’any, tot i que estan expectants davant les possibles restriccions i normatives que se’ls puguin aplicar. Per aquest motius ja focalitzen els seus esforços al 2021.

     
  9. Les DMMO comencen a planificar l’escenari post-Covid-19, en que la prioritat serà garantir la seguretat dels visitants a les destinacions. En un primer moment, el target serà el resident, seguit del turista de proximitat i domèstic. Es farà una promoció que apel·li als valors, principis i emocions. La col·laboració entre el sector público-privat i la sostenibilitat tindran més importància que mai.

     
  10. L’impacte de la crisi a les llars catalanes es comença a fer palès. Un 43% de catalans està preocupat pel seu futur laboral i es comencen a replantejar les pautes de consum.

     
  11. A Barcelona, l’atur al sector turístic augmenta a un major ritme que a la resta de sectors

 

Enllaços relacionats:

Comparte:

Noticias relacionadas