Un 9% dels turistes a la Destinació Barcelona prové d’Amèrica del Nord

07/02/2020 - 11:30h

L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió ha publicat el primer informe monogràfic sobre el mercat nord-americà a la Destinació Barcelona.

  • Un 9% dels enquestats a l’Estudi de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona resideixen a Estats Units, Canadà o Mèxic.
  • El turista nord-americà s’allotja principalment en hotels, viatja per motius d’oci i realitza una estada de 5,11 nits.
  • 4 de cada 10 turistes canadencs viatgen en parella, mentre que 3 de cada 10 mexicans viatgen sols.
  • Els turistes estatunidencs són els que realitzen les despeses més elevades.
  • L’arquitectura i la cultura són els aspectes millor valorats pels turistes nord-americans.

L’estudi, que s’ha dut a terme en els tres nivells geogràfics que treballa l’OTB - Barcelona ciutat, Barcelona regió i Destinació Barcelona -, analitza l’evolució i el perfil dels turistes residents a Estats Units, Canadà i Mèxic.

El nombre de turistes nord-americans que ha visitat la Destinació Barcelona durant els últims 2 anys s’ha mantingut al voltant del 9% del total de turistes. La majoria ha escollit l’hotel com a tipologia d’allotjament (58,5%), tot i que un important nombre de turistes mexicans han escollit altres tipus d’allotjament (57,0%).

3 de cada 4 turistes d’Amèrica del Nord viatgen per oci com a motiu principal i la seva estada mitjana situa en 5,11 nits, encara que els turistes mexicans i els canadencs tenen estades mitjanes més elevades (5,58 i 5,35 nits respectivament).

La mitjana d’edat dels turistes nord-americans se situa en els 41,65 anys, malgrat que els turistes mexicans registren una mitjana inferior amb una majoria de turistes que se situa en la franja d’edat d’entre 18 i 34 anys. El comportament del turista mexicà també difereix quant a les persones amb qui viatja, ja que acostuma a viatjar en solitari (33,2%), mentre que els estatunidencs (33,4%) i els canadencs (44,0%) ho acostumen a fer en parella.

Els turistes estatunidencs són els que realitzen les despeses més elevades en transport d’arribada, allotjament i estada, tant per persona (1.778,1€) com per persona i dia (188,5€). En el desglossament de la despesa durant l’estada, també són els que més diners inverteixen en tots els conceptes, excepte en compres, partida a la qual els turistes mexicans superen la inversió.

Els tres Punts d’Interès Turístic (PIT) més concorreguts pel conjunt d’estatunidencs, canadencs i mexicans a Barcelona ciutat són Les Rambles, el Barri Gòtic i la Sagrada Família en aquest ordre.

Finalment, destacar que els aspectes millor valorats pels turistes nord-americans són l’arquitectura (9,6/10) i la cultura (9,3/10).

L’Informe sobre el Mercat d’Amèrica del Nord. Destinació Barcelona 2018 és el primer informe monogràfic sobre el mercat nord-americà a la Destinació Barcelona que publica l’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió i ha estat elaborat a partir de les dades obtingudes de l’Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona.

Enllaç relacionat:

Mercat d’Amèrica del Nord. Destinació Barcelona. Informe 2018

 

 

Comparteix:

Notícies relacionades