Informe de Perfil i Hàbits dels Turistes a Barcelona ciutat 2018-2019

28/09/2020 - 08:45h

L’OTB publica l’informe de resultats de l’Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a la ciutat de Barcelona 2018-2019.

  • L'Informe de Perfil i Hàbits dels Turistes a la ciutat de Barcelona analitza el perfil dels turistes al municipi de Barcelona.
  • L’informe és fruit dels resultats de l’Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a la ciutat de Barcelona, que es realitza a la ciutat, des de 1989.
  • L’informe analitza tot el customer journey del turista a la ciutat de Barcelona.

Es publica el tercer informe de resultats de l'Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes realitzada per l’Observatori del Turisme de Barcelona entre el 2018 i el 2019. En aquest tercer informe s’analitzen les 10.759 enquestes a visitants que van pernoctar a la ciutat de Barcelona.

L'objectiu de l’enquesta és conèixer el comportament dels visitants que pernocten a la ciutat de Barcelona i contempla les tres fases del customer journey: abans d'iniciar el viatge -com ara la contractació del viatge-, l'estada a la destinació -inclou la despesa- i la visió després d'haver-hi estat –valoració-.

En aquesta edició de l’informe, s’ha posat de manifest que el turista que viatja a la ciutat de Barcelona té de mitjana 37,1 anys, estudis universitaris (71,4%) i viatja majoritàriament en parella (30,5%), en solitari (28,2%) o en família (16,9%).

Més de la meitat dels turistes s'allotgen en hotels (50,3%), seguits dels que ho fan en habitatges d'ús turístics (19,4%), a casa d'amics i familiars (14,0%) i en albergs juvenils (13,2%). L’estada mitjana se situa en 5,0 nits

El motiu principal de viatge és majoritàriament l’oci (70,3%), seguit del professional (19,7%).

Els que més s'allotgen en hotels són els que viatgen per motius professionals i predominen els holandesos, britànics i belgues. En canvi, els que pernocten en habitatges d'ús turístics ho fan sobretot per oci, predominant els estatunidencs i francesos.

Quant a la valoració general de Barcelona ciutat que fan els turistes de la ciutat on s’allotgen, destacar que aquesta se situa en un 8,8 de mitjana. El 75,1% dels entrevistats que ens visiten per motius professionals tornarà a Barcelona de vacances o per fer turisme en els propers tres anys.

La Rambla (75,4%) i Plaça Catalunya / Passeig de Gràcia (67,0%) són els dos llocs més visitats pels turistes durant la seva estada a la ciutat de de Barcelona.

El metro (62,5%), el taxi (34,8%) i l’autobús (32,8%) són, com en els anys anteriors, els mitjans de transport intern més utilitzats per moure’s per la ciutat.

El 51,9% dels usuaris del metro, FGC i autobús públic ha comprat la T-10 enfront d’un 27,4% que ha preferit el bitllet senzill i d’un 17,0% de la targeta Hola BCN.

El 10,3% dels entrevistats han utilitzat la xarxa d’oficines d’informació turística, seguides pel bus turístic (9,9%), la web de visit Barcelona (7,5%) i la Barcelona Card (2,3%). Els usuaris d’aquests productes els valoren positivament (entre 8,1 i 8,4 en una escala de 0 a 10) en tots els casos.

El 77,1% dels visitants no ha contemplat cap destinació alternativa a la ciutat de Barcelona i 3 de cada 4 utilitza internet com a principal font d’informació per la planificació del viatge (73,9%). Pel que fa la contractació tant del transport com de l’allotjament, la majoria la realitza per internet directament amb la companyia (74,6% i 62,1%, respectivament).

Si s’analitza la despesa durant l'estada a Barcelona ciutat, cal destacar que es manté en la línia de la despesa constatada en l’anterior informe, amb una mitjana de 345,5 € per persona i de 82,3 € per persona i dia. Els visitants professionals, els allotjats en hotels i els holandesos, estatunidencs i de la resta del món tenen una despesa mitjana durant l'estada superior a la resta. Menjar i beguda és la partida on la qual la despesa és més elevada, per sobre de les compres i l'entreteniment.

L'informe també recull el flux de persones que visiten o volen visitar altres indrets de fora de la ciutat de Barcelona. En aquest sentit, però, cal especificar que només el 11,6% dels enquestats han fet una excursió fora de la ciutat, una tendència que creix lleugerament.

Només el 3,9% dels turistes declara haver estat víctima d’algun delicte o intent. Els escenaris principals d’aquests fets delictius són les estacions de metro (18,0%), Les Rambles (15,2%) i altres carrers o places (14,7%). D’entre els turistes que ha patit algun delicte, el 25,5% ho ha denunciat firmant un document davant de la policia o el jutjat i el 2,5% sense signar-ne cap. D’entre les víctimes que han pernoctat en un hotel, el 25,4% sabia que es podia presentar la denúncia al mateix hotel, però el 10,0% no ho va fer.

Per conèixer millor la imatge que els turistes tenen de la ciutat, s’han plantejat una sèrie d’afirmacions sobre diferents aspectes que condicionen l’activitat turística. En primer lloc, gairebé la totalitat dels turistes està d’acord en que Barcelona és una ciutat per passejar (91,0%). En canvi, un 49,5% considera que hi ha massa gent per fer visites turístiques i un 35,0% està d’acord en que els preus de la ciutat són massa elevats en relació amb la qualitat.

Finalment, pel que fa a les vegades que els turistes han estat a la ciutat de Barcelona, cal fer especial menció al fet que un 48,0% dels enquestats ja havien estat allotjats a la ciutat anteriorment. Els turistes internacionals amb una taxa de repetibilitat més elevada són els holandesos (61,1%), els francesos (60,7%), els belgues (57,7%) i els britànics (52,7%).

 

Enllaç relacionat: Informe de Perfil i Hàbits dels Turistes a la ciutat de Barcelona

Comparteix:

Notícies relacionades