Els recursos culturals de l’Entorn de Barcelona obtenen un 8,84 en les valoracions a internet d’atractius turístics, segons l’Índex de Reputació Online iRON

26/09/2018 - 13:30h

Aquest índex analitza més d'1 milió d'opinions online per a més de 14.000 recursos turístics de l’Entorn de Barcelona, localitzats a les principals plataformes a internet

  • Aquest índex analitza més d'1 milió d'opinions online per a més de 14.000 recursos turístics de l’Entorn de Barcelona, localitzats a les principals plataformes a internet
  • Monitoritza tres sectors: els atractius turístics, que obtenen un 8'59; els allotjaments i els restaurants, ambdós amb un 8
  • Dins dels atractius turístics, els recursos culturals, amb un 8,84 manté el lideratge, seguit dels espais naturals
  • També analitza  els principals arguments de recomanació segons les més de 500.000 recomanacions del turistes que han pernoctat a les seves destinacions
  • Aquest estudi ha estat elaborat per l’Observatori del Turisme a Barcelona impulsat per la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i Turisme de Barcelona

Segons l’Estudi de Reputació on line de l’Entorn de Barcelona (comarques barcelonines menys el Barcelonès), elaborat per l’Observatori de Turisme de Barcelona, es manté el lideratge dels recursos culturals, durant el 2017, amb un Índex de Reputació online (iRON) de 8,84, acumulant més del 33% de les opinions d’aquest sector, seguit dels espais naturals de l’entorn. L’enoturisme i els recursos de turisme actiu fan també una destacada contribució en termes de valoració.

Així mateix, de les més d’un milió d’opinions que es desprenen dels recursos turístics localitzats a les principals plataformes online, l’Entorn de Barcelona obté un Índex de Reputació Online (iRON) de 8,11. La principal contribució a la satisfacció dels visitants la realitzen els Atractius turístics, amb un 8,59. En els cas dels Allotjaments i Restaurants del conjunt de l’Entorn, ambdós sectors obtenen una valoració global de 8. En tots els casos, a més, s’observa un gran dinamisme en la generació de noves opinions, amb un important creixement en l’acumulat d’opinions dels tres sector de més de 350.000 noves reviews entre l’onada 2016 i 2017.

Aquest estudi  ha estat realitzat per l’Observatori del Turisme a Barcelona impulsat per la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i Turisme de Barcelona, i que té com a objectiu estudiar i crear coneixement al voltant de la destinació Barcelona, formada per la ciutat i el seu entorn territorial. L’Observatori també ha realitzat, en paral·lel, un estudi sobre la reputació online a la ciutat de Barcelona.

D’altra banda, en termes de segmentació geogràfica, s’observa una heterogènia contribució dels diferents territoris al conjunt de la reputació turística de l’Entorn de Barcelona, que respon tant a les pròpies característiques turístiques dels territoris com a les diferents dinàmiques de cada sector.

També segons dades d’aquest Estudi, els principals mercats de proximitat són els que manifesten una menor satisfacció en el conjunt de la seva experiència turística a l’Entorn de Barcelona, els que més els russos, holandesos i alemanys.

Finalment, destacar que la tranquil·litat i les platges són els principals arguments de recomanació pels quals s’hauria de visitar l’Entorn de Barcelona (demarcació de Barcelona menys el Barcelonès), segons es desprèn de més de 500.000 recomanacions de turistes que han pernoctat en aqueta Destinació, durant el 2017. També es recomana la visita per la seva natura i la seva gastronomia.

Consultar l’informe: 

- Monitor de reputació turística online de Barcelona Entorn 2017

Redacció des de la Diputació de Barcelona

Comparteix:

Notícies relacionades