El turista sostenible valora la Destinació Barcelona amb un 8,82

26/10/2023 - 12:30h

L’OTB presenta el segon informe monogràfic de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona 2022 sobre sostenibilitat

El perfil del turista compromès amb la sostenibilitat destaca respecte al turista global que ha visitat la Destinació Barcelona en ser una persona de procedència internacional (72,7%), que visiten la Destinació més turistes professionals (22,9%), que s’allotja en hotels (59,6%), que arriba en avió (66,2%) i que viatja més amb amics i companys de feina (16,2% i 9,3%, respectivament)

Una vegada a la Destinació Barcelona, és un perfil de turista que destina una despesa més elevada en transport (315,34 €), allotjament (67,01 €) i estada (73,24 €), que du a terme més activitats durant la seva estada, destacant que fan més ecoturisme i activitats a l’aire lliure, que valoren més positivament el conjunt dels diferents aspectes de la Destinació i que realitzen menys excursions fora del municipi de pernoctació (20,0% vs 21,1% del 2022 global).

L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió presenta l’informe monogràfic sobre sostenibilitat que inclou les principals conclusions d’aquest perfil de turistes per les tres àrees geogràfiques de treball habituals de l'OTB: Barcelona ciutat, Barcelona regió i la Destinació Barcelona. Destacar la incorporació en aquests monogràfics de la possibilitat de poder fer una comparació del perfil estudiat amb el global de turistes que han visitat la Destinació passant amb el ratolí per sobre de les opcions de resposta dels gràfics.

 

Perfil sociodemogràfic

  • Perfil del turista: El 2022, el perfil tipus del viatger compromès amb la sostenibilitat que ha visitat la Destinació Barcelona ha estat un home (62,0%) de 37,3 anys, amb estudis universitaris (70,6%) i que treballa com a assalariat (63,5%).
  • Procedència: Tot i que el mercat internacional, ha liderat el rànquing d’origen d’aquesta tipologia de turista a la Destinació Barcelona (72,7%), a Barcelona regió podem observar com s’iguala la quota de mercat de procedència internacional (50,0%) amb la nacional (50,0%).

 

Planificació del viatge

  • Fonts d’informació: La majoria d’aquests turistes, igual que pel global de turistes que han pernoctat a la Destinació Barcelona aquest 2022, continuen guiant-se tant per la informació que troben en pàgines web (54,9%), essent Booking la més usada. També té certa importància en aquest perfil de turistes a Barcelona ciutat la informació facilitada pels seus amics i familiars (34,8%)
  • Destinacions alternatives: El 60,6% d’aquests turistes continuen sense contemplar cap destinació alternativa al municipi de pernoctació.

 

Contractació del transport

  • Transport d’arribada: L'avió s’ha posicionat com el transport més utilitzat per arribar a la Destinació Barcelona (66,2%), seguit del vehicle privat (15,6%) i del tren (12,3%). Cal destacar que a Barcelona regió, a diferència del que passa amb el total de turistes d’aquest territori, l’avió ha superat l’ús del vehicle particular com a mitjà més utilitzat per arribar al municipi de destinació (40,8%).
  • Canal de contractació: La compra del transport d’arribada s’ha realitzat, un any més, majoritàriament a través de la web de la companyia (65,8%), essent Ryanair i Vueling les més emprades.

 

Contractació de l’allotjament

  • Tipologia: Més de la meitat dels turistes s’han allotjat en un hotel (59,6%), seguit de les cases d'amics i familiars (13,3%) i dels habitatges d’ús turístics (HUTs) (9,8%).
  • Anticipació de la reserva: Els turistes sostenibles que visiten la Destinació Barcelona realitzen majoritàriament la reserva del seu viatge entre la darrera setmana (28,7%) i el darrer mes (26,5%) abans de viatjar.
  • Canal de contractació: La contractació de l’allotjament s’ha realitzat principalment a través d’OTAs (agències de viatge online) (45,8%), essent Booking la més usada. Cal destacar que a Barcelona regió els turistes compromesos amb la sostenibilitat contracten majoritàriament l’allotjament a través de la web de la companyia (37,3%).

 

Característiques del viatge

  • Motiu de viatge: La major part dels turistes que han visitat la Destinació Barcelona ho han fet per oci (65,2%), seguit dels que ho han fet per motius professionals (22,9%)
  • Estada mitjana: A la Destinació Barcelona, l'estada mitjana s’ha situat en 4,8 dies, dades molt similars al global de turistes que visiten la Destinació Barcelona.
  • Repetibilitat: A diferència del perfil global del 2022, el turista sostenible que ja ha visitat la Destinació Barcelona anteriorment ha superat el que ho ha fet per primera vegada (50,1% vs 49,2%).
  • Acompanyants: El 40,9% dels viatgers de la Destinació Barcelona ho han fet amb parella, seguits del que han vingut en solitari (26,9%) o amb amics (16,2%). Tot i això, cal destacar que a Barcelona regió hi ha un important grup de viatgers que ens ha visitat amb fills menors d’edat (17,2%).
  • Transport intern: El 53,5% dels turistes ha optat per desplaçar-se a peu per dintre del municipi, el 39,7%, en metro i el 29,9%, en taxi.

 

Activitats a la destinació

  • Activitats realitzades: Anar a restaurants (92,6%), realitzar passejades tranquil·les per relaxar-se (90,1%) són les activitats més realitzades pels turistes compromesos amb la sostenibilitat durant la seva estada a la Destinació Barcelona.
  • Excursions realitzades: El 20,0% d’aquests turistes de la Destinació ha realitzat alguna excursió fora del municipi de pernoctació. Aquesta proporció continua però, sent més elevada a Barcelona regió (40,7%) que a Barcelona ciutat (9,5%).

 

Despesa per persona

  • Despesa mitjana: La despesa del turista sostenible durant la seva estada a la Destinació Barcelona s’ha distribuït en 315,34 € en transport d’anada i tornada per turista, 73,24 € en allotjament per persona i dia i 67,01 € en altres despeses per persona i nit.
  • Desglossament de la Despesa: El turista segueix destinant, un any més, gairebé la meitat de la seva despesa durant l’estada en menjar i beguda i distribuint la resta, en aquest ordre, en compres, en entreteniment i en transport intern.

 

Valoració

  • Valoració del municipi: El turista que visita la Destinació Barcelona se sent principalment atret pel caràcter i l’amabilitat de la gent (8,81) i pel clima (8,74), i valora molt positivament el conjunt d’aquest municipi de destinació (8,82). Cal destacar que a Barcelona ciutat aquest perfil de viatgers valoren molt positivament l’arquitectura (9,39), la cultura (9,16) i l’entreteniment (8,82) de la ciutat

 _______________________________________________________________________________________________                                                                                                                

L'enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona 2022 s’ha dut a terme a 1.147 visitants de 18 anys i més que han pernoctat a la Destinació Barcelona en els mesos de gener a desembre de 2022 en qualsevol tipus d’allotjament que no siguin una segona residència o un creuer, que estarien disposats a pagar més d’un 10% per un servei sostenible i que tenen en compte els certificats de sostenibilitat a l’hora d’escollir una destinació, amb l’objectiu de conèixer millor el perfil i hàbits d’aquests viatgers durant la seva estada a la Destinació Barcelona.

 

Per a més informació: Informe de resultats. Monogràfic de Perfil i hàbits dels turistes motivat per la Sostenibilitat de la Destinació Barcelona 2022

Comparteix:

Notícies relacionades