6 de cada 10 turistes mengen en un restaurant de cuina espanyola

02/05/2024 - 12:00h

L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió publica l’informe de resultats de l'Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a Barcelona ciutat 2023

A continuació, l’OTB presenta les principals conclusions de l’informe, segons els diferents apartats que corresponen als objectius específics de l’estudi.

  • L’avió s’ha tornat a posicionar com el mitjà de transport més utilitzat per arribar a la ciutat de Barcelona (82,4%) i l’hotel com l’allotjament preferit pels turistes (54,1%).
  • La mitjana de repetibilitat dels turistes ha crescut lleugerament respecte a l’any anterior (4,9 vegades).
  • La majoria han visitat la ciutat en parella (37,6%) i per motius d’oci i vacances (69,1%).
  • Igual que l’any anterior, la compra del transport d’arribada s’ha realitzat majoritàriament a través de la web de la companyia (68,9%) i la contractació de l’allotjament, a través d’OTAs (agències de viatge online) (59,8%).
  • Totes les partides de la despesa del turista han augmentat respecte als últims 5 anys, assolint un valor total de la despesa mitjana de 1.095,0€ per persona.
  • Durant la seva estada, el turista s’ha desplaçat majoritàriament a peu (38,4%) i en metro (31,8%), el lloc més visitat ha estat les Rambles (81,4%), l’activitat més realitzada anar de restaurants (95,7%) i ha valorat la seva estada a la ciutat amb un 8,7.
  • Un 29,7% dels turistes han pernoctat o pensen pernoctar en una altra destinació europea durant el seu viatge.
  • Un 59,0% s’ha decantat per menjar en un restaurant de cuina espanyola durant la seva estada.

 

Perfil sociodemogràfic

El 2023, el perfil tipus que ha visitat Barcelona ciutat ha estat un home (65,4%) de 35,0 anys, de procedència internacional (85,1%), amb estudis universitaris (73,0%) i que treballa com a assalariat (64,9%).

El mercat internacional ha liderat el rànquing d’origen dels turistes de Barcelona ciutat assolit una quota de mercat bastant similar a la dels anys anteriors a la pandèmia (85,1% 2023 vs 86,0% 2018-2019). Cal Destacar a Itàlia, el Regne Unit i França com els tres països internacionals amb més visitants a la ciutat de Barcelona.

 

Característiques de l’estada  

Igual que en anys anteriors, més de la meitat dels turistes s’han allotjat en un hotel (54,1%), sobretot en els de quatre estrelles (47,4%), seguit dels habitatges d’ús turístics (HUTs) (15,3%), de les cases d'amics i familiars (15,0%) i dels albergs juvenils (12,6%). L'estada mitjana a Barcelona ciutat en el 2023 se situa en 4,7 nits, dada inferior a les dels anys anteriors.

 

Motiu i característiques del viatge

Un 69,1% ha visitat la ciutat de Barcelona per vacances o oci, un 18,9% per raons professionals i un 12,0% per raons personals i altres. D'entre els viatgers professionals que han assistit a un esdeveniment professional, destaquen els que ho han fet per assistir a un congrés o jornada (63,5%).

La Informació i comunicació (20,6%), les activitats sanitàries i serveis socials (15,7%) i les indústries manufactureres (14,0%) són els tres sectors d’activitats principals dels professionals que visiten la ciutat de Barcelona.

Un any més, el número de turistes que ja havien estat prèviament a la ciutat va decréixer lleugerament respecte a l’any anterior, assolint uns valors semblants als dels anys prepandèmics. Aquests repetidors han visitat de mitjana 4,9 vegades a la ciutat durant els últims 10 anys.

Pel que fa al grup de viatge, el viatge en parella ha continuat sent el més destacat (37,6%), seguit del viatge en solitari (30,5%) i amb amics (15,6%).

 

Planificació del viatge

Un 59,0% dels turistes ha consultat informació que troben en pàgines web, un 31,2% informació facilitada pels seus amics i familiars i un 22,5% alguna xarxa social o blogs per planificar la seva visita a la ciutat de Barcelona. Per altra banda, la compra del transport d’arribada s’ha realitzat majoritàriament a través de la web de la companyia (68,9%) i la contractació de l’allotjament, a través d’OTAs (agències de viatge online) (59,8%).

L'avió s’ha tornat a posicionar aquest 2023 com el transport més utilitzat per arribar a la ciutat (82,4%), seguit del tren (9,9%).

 

Despesa

El 2023, la despesa mitjana del viatge ha tornat a créixer respecte als anys anteriors, fins a assolir un valor de 1.095,0€, distribuïts en 382,0 € en transport d’anada i tornada, 353,1€ en allotjament - 84,2€ per persona i dia - i 359,9€ en altres despeses - 91,7€ per persona i nit-.

Un any més, el turista segueix destinant gairebé la meitat de la seva despesa durant l’estada en menjar i beguda i distribuint la resta, en aquest ordre, en entreteniment, en compres i en transport intern.

 

Activitats realitzades i transport intern

Els turistes que visiten la ciutat de Barcelona segueixen visitant majoritàriament, un any més, les Rambles (81,4%), la Plaça Catalunya / Passeig de Gràcia (80,7%), la Sagrada Família (78,6%) el front litoral (77,4%) i el barri Gòtic (70,5%).

Les activitats més realitzades a la ciutat han estat anar a restaurants (95,7%), realitzar visites culturals (76,9%) i anar a la platja (65,3%) i de compres (62,2%).

Durant l’estada, el 59,1% dels turistes s’ha desplaçat en metro per la ciutat, seguits d’aquelles persones que ho han fet caminant (50,2%), en taxi (32,6%) i en autobús (32,1%). Igual que en els anys anteriors, les principals formes de desplaçament dels turistes han estat a peu i en metro en el 38,4% i 31,8% dels casos respectivament.

 

Excursions

Un 9,2% dels turistes han realitzat excursions fora de la ciutat, sent la Destinació Barcelona el principal destí d’aquestes excursions (7,5%). Aquestes excursions continuen realitzant-se majoritàriament en tren de rodalies (39,6%), cotxe privat (17,1%) i autobús (10,0%) i tenen com a finalitat realitzar visites per turisme (69,1%) i visites a amics i familiars (10,0%).

Finalment, destacar, que la despesa mitjana d’aquestes excursions ha estat de 42,8€ per persona, experimentant però, una davallada de 4,1€ respecte a l’any 2022.

 

Altres aspectes de la Ciutat

Un 16,5% dels turistes de la ciutat han utilitzat algun producte turístic durant la seva estada.

El turista que visita Barcelona ciutat se sent principalment atret per l’arquitectura (9,3), per l’entreteniment (9,0), per la cultura (8,6) i pel transport públic (8,6) i valora molt positivament el conjunt de la ciutat (8,7).

Només el 2,6% dels turistes allotjats a la ciutat de Barcelona han sofert un delicte o intent de delicte durant la seva estada a la ciutat, essent, un any més, els llocs exteriors i els transports els escenaris principals d’aquests fets delictius.

Un 27,8% dels turistes que ens visiten estarien disposats a pagar un sobrecost superior al 10% per un servei sostenible.

D’altra banda, un 29,7% dels turistes que visiten Barcelona ciutat han pernoctat en una altra destinació Europea durant el seu viatge, destacant entre aquestes destinacions, les ciutats de Madrid, París, Roma, Londres i Lisboa.

Finalment, un 45,1% dels turistes han buscat prèviament a la seva visita a on anirien a menjar durant la seva estada, destacant en la seva elecció final de gastronomia un restaurant de cuina espanyola (59,0%), un de cuina catalana (44,7%) o un bar o una cafeteria (42,5%).

_______________________________________________________________________________________________

L'enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a Barcelona ciutat 2023 s’ha dut a terme a 4.000 visitants de 18 anys i més que han pernoctat a la ciutat de Barcelona en els mesos de gener a desembre de 2023 en qualsevol tipus d’allotjament que no siguin una segona residència o un creuer, amb l’objectiu de conèixer millor el perfil i hàbits dels viatgers durant la seva estada a la ciutat.

 

Més informació:

Comparteix:

Notícies relacionades